Atarlar mı şimdi beni içeri? / Feyzi Hepşenkal




Uluslararası Af Örgütü’nden gelen e-posta, özünde ABD’de yaşanan son olayları konu alsa da; size, bana, aklında fikrinde “insan” olan, insana yapılan tüm kötülükler karşısında yüreği sızlayan her insana yapılan bir çağrı.
“Bir polis memurunun yedi dakika boyunca duruşunu değiştirmeden, diziyle boynuna bastırdığı sırada George Floyd, ‘Lütfen, nefes alamıyorum!’ diyordu. Elleri kelepçeli bir şekilde yere yatırılan George ‘Ölmek üzereyim’ diye sesleniyordu. Polis memuru en sonunda dizini çektiğinde George’un bedeni hareketsizdi” diye başlayan çağrı metni, şöyle sona eriyor:
“ABD’de George’un öldürülmesini protesto etmek için sokaklara çıkan ve yetkililerden yanıt talep eden insanlar ise polis baskısıyla karşılaşıyor.
Hemen harekete geç ve ABD yetkililerine, George Floyd’un öldürülmesinde sorumluluk taşıyan herkesten hesap sorulmasını sağlama çağrısı yap!”

* * *
       
Ne yapılabilir ki?
En azından, “25 Mayıs 2020’de Minnesota Eyaleti’ne bağlı Minneapolis’te 46 yaşındaki George Floyd’un kendisini gözaltına almak isteyen polisler tarafından öldürüldüğünü öğrenmekten derin bir üzüntü yaşıyorum. Bu trajediden sorumlu polis memurlarının uygulamaları hiçbir şekilde haklı gösterilemez. Bu uygulamalar, ABD’deki ırksal ve etnik azınlıklara karşı aşırı güç kullanımına ilişkin yaygın pratiği yansıtmaktadır” der, imzayı basar ve Minnesota Valisi Tim Waltz’e gönderirsin bir mektup.
Aynen öyle yaptım.
İmzaladım ve memnuniyetle gönderdim o mektubu.
Lütfen son cümlesini de okuyun:
“Hiç kimse, kendisini korumakla görevli kişilerle muhatap olurken hayatından kaygı duymamalıdır.”
Sadece ABD için değil, Türkiye için de, çok yer için de geçerli bu cümle; ibret olsun âleme!

* * *

Ya şimdi, Minnesota Valisi Tim Waltz beni ABD Başkanı Trump’a şikayet ederse…
Ya Başkan Trump, yakın dostu Erdoğan’ı arayıp “At şu herifi içeri” derse…
Ya bu rica yerinde getirilir ve “o herif” yani, ben, misal “ABD’nin iç işlerine karışmak” iddiasıyla içeri atılırsam?!
Böyle bir suç var mı, bilmem.
Yoksa da “ABD ahalisini galeyana getirmek” derler.
Hiç olmadı “Yabancı devlet büyüklerine hakaret” falan diye, uydururlar bir şey!
Ha, ha, ha…
Ne senaryo ama.

* * *

Ben güldüm fakat siz gülmeyin.
Bu senaryonun çok daha saçma sapan, çok daha inanılmaz olanları gerçekten yaşanmıyor sanki.
ABD’de değilse bile…
Türkiye’de!



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Zilli adıyla çıkan biranın sonucu: #EfesBoykot

1 fotoğraf 1az bilgi / Filiz Akın, Ayhan Işık, Vahi Öz, Öztürk Serengil KADIN BERBERİ

Adres: @AkpCocuklari / Feyzi Hepşenkal