Yüreğim yana yana… / Feyzi Hepşenkal




Sözcü Gazetesi yazar ve yöneticilerine verilen cezaları tartışma konusu yapmak bile abesle iştigaldir.
Mahkemenin kararı, akıl, mantık, insaf ve izan dışıdır.
Hoş görülemez, kabul edilemez.



Öte yandan verilen kararın, şaşırtıcı olduğu söylenemez!
Tıpkı Emin Çölaşan’ın bugün yazdığı gibidir durum:

“Dava yaklaşık iki ay önce açılınca şöyle dedim:
-      Eyvah, bu davadan hiçbirimiz için kurtuluş umudu yok. Mutlaka ceza
verecekler.
İşin başını yaşamıştık, sonu da belli olmuştu.
Çoğu hukukçular ve arkadaşlarımız dahil hemen herkes aynı şeyi söylüyordu:
-      Bu davanın içi, altı ve üstü boş. Hiçbir şey çıkmaz, sonunda beraat
edersiniz.
Ben ise tam tersini savunuyordum.
-      Ağzımızla kuş bile tutsak sonuç değişmez. Hapis verecekler.”
-
Hangi adalet?

İşin nereye varacağını kavramak için kahin veya Emin Çölaşan gibi deneyimli bir gazeteci olmak gerekmiyor.
Şöyle bir bakın olan bitene, memleketin havasını azıcık soluyun, tamam işte.
Eğer cezaya müstahak görmüşse yüksek irade, ne deseniz nafile!
Kaçış, kurtuluş yok.
O ceza verilecektir size.
Dolayısıyla, “Adalete sığınıyorum” falan tarzındaki yakarışlar; oyunu kuranların ekmeğine yağ sürer sadece!

Örnek var…

“Aman dik durun, postu deldirmeyin, sakalı kaptırmayın, aman dilenmeyin” şeklindeki ifadelerin, dışarıdan okunan gazel olarak algılanacağını elbette biliyorum.
Bir de yakar topu kucağında taşıyanlar var ama.
En azından onları tavrı ciddiye alınmalı, örnek olmalı.
Selahattin Demirtaş’a bakın mesela:
“Benim hakkımda tutuklama kararını hakimler vermedi, hâkimler kaldırmayacaktır. Ancak ben bu ülkede her zaman hukuka inanan hâkimlerin var olduğuna hem inandım, hem tanık oldum. Burada o günlerin yani hukukun üstünlüğünün hakim olacağı zamanları sabırla bekliyor ve mücadelemi sürdürüyorum. Hukukun ayaklar altına alındığı, seçilmişlerin cezaevine atıldığı, katillerin ve tecavüzcülerin sokağa salındığı bir dönemde ben tahliye talep etmiyorum.”

100 kişi daha

Yüreğim yana yana yazmak zorundayım:
Benzer kaderi yaşamaya mahkum edilmiş 5 kişi, 10 kişi, 100 kişi daha benzer şeyleri söylese, sesini cesaretle yükseltse…
Aynı acımasızlık ve pervasızlıkla davranabilir mi oyun kuranlar?



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Zilli adıyla çıkan biranın sonucu: #EfesBoykot

1 fotoğraf 1az bilgi / Filiz Akın, Ayhan Işık, Vahi Öz, Öztürk Serengil KADIN BERBERİ

Adres: @AkpCocuklari / Feyzi Hepşenkal