Yerli otomobili kim istemez?! / Feyzi Hepşenkal




Kimi “Yerli otomobilin yakıt deposunun kapasitesi hep 50 TL’lik yakıt alabilecek büyüklükte” diye dalgasını geçiyor.
Kimi yanına şu fotoğrafı ekleyip, edepsizliğe tavan yaptırıyor:



“Yerli otomobil için kuduranların
Çoğunun en çok merak ettiği
Yerli otomobilin VİTESiymiş😀”
Geçin bunları.
En iyisi, Münir Nureddin Selçuk’un bestelediği, güftesini Vecdi Bingöl’ün yazdığı o mahur şarkı çalsın bir yerlerde:
“Otomobil uçar gider
Ömrüm gibi geçer gider
Ben talihin peşindeyim
Talih benden kaçar gider”
Mesele bundan ibarettir işte.

Boş lafla ömür geçti

Biz kaçıp, giden talihin peşindeyiz.
Ömür gibi geçip giden bir hayali görmekteyiz!


Yoksa kim istemez, etiyle kemiğiyle bizim olan bir otomobilimiz olmasını!

* * *

Şu listeye bakın hele.
Dünyada üretilen otomobil markalarına ve onlara sahip olan ülkelere bakın:

Japonya: 13 marka (Acura, Daihatsu, Datsun, Honda, Infiniti, Isuzu, Lexus, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Subaru, Suzuki, Toyota)
ABD: 12 marka (Buick, Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Dodge, Ford, GMC, Jeep, Lordstown Motors, Lincoln, RAM, Tesla)
İngiltere: 10 marka (Aston-Martin, Bentley, Jaguar, Land-Rover, Lotus, McLaren, MG, Mini, Rolls-Royce, Vauxhall)
Çin: 8 marka (Brillianca, Chang'an Motors, Chery, Dongfeng, FAW, Geely, Hafei, Heng Chi)
Almanya: 7 marka (Audi, BMW, Mercedes-Benz, Opel, Porche, Smart, Volkswagen)
Fransa: 6 marka (Alpine, Bugatti, Citroen, DS Automobiles, Peugeot, Renault)
İtalya: 6 marka (Alfa Romeo, Ferrari, Fiat, Lamborghini, Lancia, Maserati)
Güney Kore: 5 marka (Genesis, Hyundai, Kia, Samsung, SsangYong)
Hindistan: 4 marka (Hindistan Motors, Mahindra, Maruti, Tata)
Rusya: 4 marka (Derways, GAZ, Lada, UAZ)
İran: 3 marka (Iran Khodro, Pars Khodro, Saipa)
İspanya: 2 marka (Cupra, Seat)
İsveç: 2 marka (Koenigsegg, Volvo)
Malezya: 2 marka (ChPeroduaery, Proton)
Brezilya: 1 marka (Lobini)
Madagaskar: 1 marka (Karenjy)
Meksika: 1 marka (Mastretta)
Romanya: 1 marka (Dacia)
Tayvan: 1 marka (Luxgen)
Çekya: 1 marka (Skoda)
Tunus: 1 marka (Wallyscar)
Ukrayna: 1 marka (ZAZ)


İki soruya yanıt şart

Malezya’nın, Tayvan’ın, Meksika’nın, Tunus’un, Madagaskar’ın otomobili var.
Türkiye’nin yok.
Şimdi “olacak” deniyor.
Fakat şimdilik bir yığın cek-cak var yine.
Bunları da geçin.
Önce şu iki soruya yanıt verin.
Verin ki, inanalım size, güvenelim sözünüze:
1-   İtalya’da üretilen prototip için kime, ne zaman sipariş verildi?
2-   Yerli otomobilin hangi parçaları Türkiye’de üretilecek, hangileri nereden ithal edilecek?

Dilerim yeni otomobil macerası da “ileri demokrasi” hikayesinin türevlerinden “ileri montaj” gibi bir şey çıkmaz!



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Zilli adıyla çıkan biranın sonucu: #EfesBoykot

1 fotoğraf 1az bilgi / Filiz Akın, Ayhan Işık, Vahi Öz, Öztürk Serengil KADIN BERBERİ

Adres: @AkpCocuklari / Feyzi Hepşenkal