Yerli otomobili kim istemez?! / Feyzi Hepşenkal
Kimi
“Yerli otomobilin yakıt deposunun kapasitesi hep 50 TL’lik yakıt alabilecek
büyüklükte” diye dalgasını geçiyor.
Kimi
yanına şu fotoğrafı ekleyip, edepsizliğe tavan yaptırıyor:
“Yerli
otomobil için kuduranların
Çoğunun
en çok merak ettiği
Yerli
otomobilin VİTESiymiş😀”
Geçin
bunları.
En
iyisi, Münir Nureddin Selçuk’un bestelediği, güftesini Vecdi Bingöl’ün yazdığı
o mahur şarkı çalsın bir yerlerde:
“Otomobil uçar gider
Ömrüm gibi geçer gider
Ben talihin peşindeyim
Talih benden kaçar gider”
Mesele
bundan ibarettir işte.
Boş lafla ömür geçti
Biz
kaçıp, giden talihin peşindeyiz.
Ömür
gibi geçip giden bir hayali görmekteyiz!
Yoksa
kim istemez, etiyle kemiğiyle bizim olan bir otomobilimiz olmasını!
* * *
Şu
listeye bakın hele.
Dünyada
üretilen otomobil markalarına ve onlara sahip olan ülkelere bakın:
Japonya: 13 marka (Acura, Daihatsu,
Datsun, Honda, Infiniti, Isuzu, Lexus, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Subaru,
Suzuki, Toyota)
ABD: 12 marka (Buick, Cadillac,
Chevrolet, Chrysler, Dodge, Ford, GMC, Jeep, Lordstown Motors, Lincoln, RAM,
Tesla)
İngiltere: 10 marka (Aston-Martin,
Bentley, Jaguar, Land-Rover, Lotus, McLaren, MG, Mini, Rolls-Royce, Vauxhall)
Çin: 8 marka (Brillianca, Chang'an
Motors, Chery, Dongfeng, FAW, Geely, Hafei, Heng Chi)
Almanya: 7 marka (Audi, BMW,
Mercedes-Benz, Opel, Porche, Smart, Volkswagen)
Fransa: 6 marka (Alpine, Bugatti,
Citroen, DS Automobiles, Peugeot, Renault)
İtalya: 6 marka (Alfa Romeo, Ferrari,
Fiat, Lamborghini, Lancia, Maserati)
Güney Kore: 5 marka (Genesis, Hyundai,
Kia, Samsung, SsangYong)
Hindistan: 4 marka (Hindistan Motors,
Mahindra, Maruti, Tata)
Rusya: 4 marka (Derways, GAZ, Lada,
UAZ)
İran: 3 marka (Iran Khodro, Pars
Khodro, Saipa)
İspanya: 2 marka (Cupra, Seat)
İsveç: 2 marka (Koenigsegg, Volvo)
Malezya: 2 marka (ChPeroduaery, Proton)
Brezilya: 1 marka (Lobini)
Madagaskar: 1 marka (Karenjy)
Meksika: 1 marka (Mastretta)
Romanya: 1 marka (Dacia)
Tayvan: 1 marka (Luxgen)
Çekya: 1 marka (Skoda)
Tunus: 1 marka (Wallyscar)
Ukrayna: 1 marka (ZAZ)
İki soruya yanıt
şart
Malezya’nın,
Tayvan’ın, Meksika’nın, Tunus’un, Madagaskar’ın otomobili var.
Türkiye’nin
yok.
Şimdi
“olacak” deniyor.
Fakat
şimdilik bir yığın cek-cak var yine.
Bunları
da geçin.
Önce
şu iki soruya yanıt verin.
Verin
ki, inanalım size, güvenelim sözünüze:
1- İtalya’da
üretilen prototip için kime, ne zaman sipariş verildi?
2- Yerli
otomobilin hangi parçaları Türkiye’de üretilecek, hangileri nereden ithal
edilecek?
Dilerim
yeni otomobil macerası da “ileri demokrasi” hikayesinin türevlerinden “ileri
montaj” gibi bir şey çıkmaz!
Yorumlar
Yorum Gönder