Havalı araştırmanın “hazin” yorumu




Reşat Kutucular “Bu istatistik ismen çok havalı” demiş, “Hanehalkı Bilişim Teknolojileri (BT) Kullanım Araştırması 2019” için.
Doğru.
İsim gayet havalı hatta fiyakalı.
Oysa internetten alışveriş yapan insanların çoğu “neyi, daha uzuca nasıl alabilirim” derdinde.
Bunun için dolaşıyor internette.

* * *

En çok “kılık kıyafet” aramış ve almış ahali.
İkinci sırada (seyahat bileti, araç kiralama vb.) var ki, onlar nispeten “keyfi yerinde” olanlar olmalı.
Fakat üçüncü sıra, tam da demek istediğimi simgeliyor.
Yüzde 24,4 “gıda maddesi” peşinde koşmuş.
Koşanlardan biri de benim mesela.
Kampanyaları dikkatle izliyorum.
Fırsatını bulduğumda hemen atağa geçiyorum.
Bazen de hevesim kursağımda kalıyor.
İnternet hızı yavaşlıyor.
Uyduruk bilgisayarın ekranı donuyor.
Sonrası…
Çile bülbülüm çile.

* * *

Şu hız meselesi önemli.
Dünyanın parası ödeniyor servis sağlayan şirketlere.
Ya karşılığında ne alınıyor?
Geçenlerde “İnternet hızımız kağnıdan hallice” başlığı ile durumu paylaşmıştım.
Manzara şuydu ki, “Türkiye'nin ortalama internet hızı son üç yılda kademeli olarak artış gösterse” de; hız yarışında “2018’de 83. sıradan 91'e; 2019 yılında ise 102'ye gerilemişti” 207 ülke arasında.
Ukrayna, Arnavutluk, Bosna Hersek bile Türkiye’nin önündeydi ve dolayısıyla havamız falan hikaye idi; bilişim teknolojileri kullanımında!


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Zilli adıyla çıkan biranın sonucu: #EfesBoykot

1 fotoğraf 1az bilgi / Filiz Akın, Ayhan Işık, Vahi Öz, Öztürk Serengil KADIN BERBERİ

Adres: @AkpCocuklari / Feyzi Hepşenkal