Şart mıydı çakar çakmaz çakmanız? / Feyzi Hepşenkal





Her an pusuda bekler gibiler.
Fırsatını buldular mı, çakıyorlar doksana!
Bu sefer gerçekten çaktılar.
Araçlarının tepesine çakarlı lamba da koydular.
Kavşak mavşak, yasak masak yok artık, bütün yollar serbest onlara.
Ne var ki, hani o şarkıda olduğu gibi…
“Onun arabası var güzel mi güzel
Bastı mı gaza gider mi gider
Maalesef ruhu yok
Onun için hiç mi hiç şansı yok”

* * *

Kemal Anadol’dan Whatsapp’tan bir mesaj gönderdi:
“Bir eski parlamenter olarak her geçen gün saygınlığı azalan Meclisimizin içinde bulunduğu durumdan son derece üzgünüm. Bu uygulamalarla değerini daha da yitireceğı inancındayım.
Bu kararlara tepki, eski Milletvekilleri olarak bize de yansıyor.
Halktan gittikçe uzaklaşan bir parlamentonun üyeleri bu kararla ayaklarına kurşun sıkıyorlar!
Bir an önce bu haksız ve mantıksız karar geri alınmalıdır.
Halktan gelecek tepki  üzerine, termik santrallar olayında olduğu gibi RTE bu maddeyi de veto edip kahramanlığa oynayabilir.
Ona fırsat vermeden partim CHP derhal Anayasa Mahkemesine gitmeli ve CHP TBMM Grubu bu ayrıcalıktan yararlanmayacağını kamuoyuna açıklamalıdır.”
Sorarım.
Haksız mı?

Korku tünelinden, kitap tüneline


Kitap bilgidir, bilgi ise güç.
O güçle sorunlar çözülür, engeller aşılır; zorlukların ve zorbaların hakkından gelinir.
İnsanları korku tünelinden çıkarıp, güçlü kılacak yollar açmak gerekiyor hızla.
Örnekse…
Prag'daki Belediye Kütüphanesi'nde açılan yol, bir kuleye ulaşıyor.
Slovak asıllı sanatçı Matej Kren'in “Idiom” isimli kitap kulesi yüzlerce kitabın üst üste dizilmesi ile oluşturulmuş ve kulenin zeminine ve tavanına yerleştirilen aynalar sayesinde, sonsuz bir tünel algısı yaratılıyor.
Ülkemde de arıyorum böyle şeyler.
Hey millet.
Ey belediyeler.
Neredesiniz?








Vahim bir tablo

Merak ediyorum.
İnsanlar daha mı çok hakaret ediyor?
Yoksa ağızdan çıkan her sözcüğe “hakaret muamelesi” mi yapılıyor?
Her koşulda durum vahim.




Eğitimdeki engel: Dolaylı ayrımcılık

Yönetim Kurulu Başkanlığı’nı Prof. Üstün Ergüder’in yaptığı Eğitime Reformu Giririşimi tarafından açıklanan 2019 yılı Eğitim İzleme Raporu’nun  “Öğrenciler ve Eğitime Erişim” başlıklı dosyasındaki veriler önemli.
Hele biri, ürkütüyor.
Bu uyarıyı ciddiye alan var mı, bilinmiyor!
İşte o uyarı:
“Türkiye’de özellikle dolaylı ayrımcılık çocukları eğitimden uzaklaştırabiliyor. Örneğin kimi öğrenciler eğitim ortamında kendilerini güvende ve ait hissetmemeleri sebebiyle okul dışına itilebiliyorlar. Millî Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) her çocuğun eğitime erişmesi ve devam etmesi yönünde çabalarının sürmesine karşın dolaylı ayrımcılık mağduru olma riski taşıyan anadili Türkçe olmayanlar, çalışan çocuklar, kırsal alanda yaşayanlar, kız çocuklar, LGBTİ+ bireyler, mevsimlik tarım işçisi ailelerin çocukları, özel gereksinimi olan çocuklar, Romanlar, yoksul çocuklar, zorunlu göç ile Türkiye’ye gelenler ve çoklu ayrımcılığa uğrayan çocuklar  gibi çeşitli grupların eğitime erişimi önünde yapısal ve toplumsal engeller var olmaya devam ediyor.”




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Zilli adıyla çıkan biranın sonucu: #EfesBoykot

1 fotoğraf 1az bilgi / Filiz Akın, Ayhan Işık, Vahi Öz, Öztürk Serengil KADIN BERBERİ

Adres: @AkpCocuklari / Feyzi Hepşenkal