Cezayı kesmeden olmayacak! / Feyzi Hepşenkal




Başka bir konuyu yazma niyetiyle oturdum klavyenin başına ama dışarı çıkmam gerekince… Çıktığımda manzarayı görünce…
“Of” dedi.
“Ah” dedim.
“Vah” dedim.
“Yuh” dedim.
Ve maalesef…
“Nasihatle uslanmayanın hakkı kötektir!” dedim.
Yanlış anlaşılmasın.
“Kötekten” kastım, bazı Uzakdoğu veya Afrika ülkelerindeki gibi, eli sopalı adamların sırtları okşadığı bir uygulama değil elbette.

* * *

Her gün 72 bin 849 kere tekrarlanan “maske takın” uyarıları para etmeyince, il valilikleri ardı sıra “maske takmadan dışarı çıkmak yasak” kararı aldı, alıyor.
Yani…
Kural belli, yasa belli.
“Kötekten” kastım, bu işte.
Maske takmayana hiç acıma, kes para cezasını kardeşim.
Yine belli ki, başka çaresi yok bu işin.

* * *

Çoğu kişi yaşanan kabusun farkında, bilincinde.
Yaşlıca bir karı koca gördüm, yanlarında torunları… Üçü de maskelerini doğru düzgün takmışlardı.
Yine bir anne, bebek arabasındaki çocuğundan maskeyi esirgememiş, doğru olanı yapmıştı.
Helal olsun sizlere.

* * *

Fakat kimi de, bizatihi kendileri kabus gibiydi.
Maskeyi bileğine bağlayan mı ararsın, boynuna fular niyetine takan mı; her çeşidinden, sürüsüne bereket.

* * *

Arkadaş almış maskeyi eline, fırdöndü niyetine çevirip, duruyor.
Giyimine, havasına, sakalına bakan da “adam” sanır!

* * *

Çoluk çocuk bir aile, onların elinde ise birer dondurma külahı…
Maskeleri fora etmişler, yalaya yalaya yürüyorlar sokakta.

* * *

Ağzında sigara, pişmiş kelle edası ile dolanan tipler de, hiç az değil.
Çek babam çek bir nefes daha, kafan basmıyor ki, entübe olmak var bu duyarsızlığın sonunda!

* * *

Ve ey devlet…
Ve hey valiler, kaymakamlar ve daha kim varsa…
Altına imza attığınız kararların arkasında durun.
Büyük çoğunluğun sağlığı, hayatı için; maske takmayanları durdurun.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Zilli adıyla çıkan biranın sonucu: #EfesBoykot

1 fotoğraf 1az bilgi / Filiz Akın, Ayhan Işık, Vahi Öz, Öztürk Serengil KADIN BERBERİ

Adres: @AkpCocuklari / Feyzi Hepşenkal