Her gün yeni bir sapkınla karşılaşmak kaderimiz oldu
Yeni Şafak yazarı:
Neslican Tay, yok olmaya doğru
akan bedenini sosyal medyada yeniden ikame ederek kurtarmaya çalıştı
Yeni Şafak yazarı Ergün Yıldırım, bugünkü yazısında
Neslican Tay'ın ölümüne değinerek "Yok olmaya doğru akan bedenini sosyal
medyada yeniden ikame ederek kurtarmaya çalıştı" ifadelerini kullandı.
Yıldırım ayrıca, Üsküdar Üniversitesi Rektörü Nevzat Tarhan'ın tepki çeken
paylaşımına da sahip çıktı.
Yeni Şafak gazetesi yazarı Ergün Yıldırım, kansere
karşı mücadelesiyle tanınan ve hayatını kaybeden Neslican Tay'ın ölümüne
değindiği yazısında, Tay için "Yok olmaya doğru akan bedenini
sosyal medyada yeniden ikame ederek kurtarmaya çalıştı" dedi.
Yıldırım ayrıca, Tay'ın ölümünün ardından sosyal
medyada ""Neslican kızımız çok çile çekti ama ümidini kaybetmedi.
Ölümle yüzleşebilseydi, ölüm bilincine sahip olsaydı, seküler dünyanın
dünyasallaşma rüzgarına kapılmasaydı, dinlerin hayata anlam katma ve teselli
gücünden faydalanabilseydi hastalığı düşman gibi görmezdi" diyen Üsküdar
Üniversitesi Rektörü Nevzat Tarhan'la ilgili olarak ise "Çok önemli bir
konuyu, en hassas noktada tartışma cesaretini gösterdi" ifadelerini
kullandı.
Yıldırım ayrıca, temel sorunun 'ölümle kurulan
klasik müslümanlık ilişkisinin tersyüz olması' olduğunu öne sürdü.
Yıldırım'ın yazısının ilgili bölümü şu şekilde:
"Yok olmaya doğru akan bedenini sosyal medyada
yeniden ikame ederek kurtarmaya çalıştı. Türkiye’de ölümün değişen kültürünü
temsil ettiği için tartışılıyor. Aslında toplum ölüm ile kurulan ilişkinin
değişimini tartışıyor. Mesele, ahlaki olmaktan ve ölüye saygı duyup duymamanın
çok ötesinde. Bir psikiyatri profesörü olan Nevzat Tarhan, hastanın ölümle
kurduğu ilişkinin yeni tarzına dikkat çekti. Çok önemli bir konuyu, en hassas
noktada tartışma cesaretini gösterdi. Belki hastanın ölümünden sonra
tartışsaydı ahlaki açıdan daha iyi olurdu. Ancak bu kadar farklılık üretebilir
miydi? Hiç sanmıyorum. Çünkü insanların hızlı inanıp ve hızlı unuttuğu bir
dönemden geçiyoruz.
Neslican Tay, ölümüyle yok olmadı! Ürettiği sosyal
varlığıyla arkasından bize bir tartışma bıraktı. Bu tartışma artık onun şahsi
özelliklerini de aşan bir vaziyet aldı. Temel sorun, ölümle kurduğumuz klasik
Müslümanlık ilişkisinin tersyüz olması ve bunun yerine seküler bir ilişki
tarzının gelmesidir. Bu ilişki insanlarımızı ölüme karşı daha dayanıklı mı
yapacak, yoksa tamamen farklı bir duruma mı savuracak?"
Yorumlar
Yorum Gönder