1 fotoğraf 1az bilgi / Filmin yapımcısı Arif Keskiner, Selvi Boylum Al Yazmalım'ı anlatıyor

https://1foto1azbilgi.blogspot.com




Fotoğraf güncel olaya göre pek güzel seslendirilmiş J
Bu vesileyle “Selvi Boylum Al Yazmalım” filminin yapımcısı Arif Keskiner’in “Elbette Çiçek” adlı kitabında uzun uzun, tatlı tatlı anlattığı anılarından bazılarını aktarmalı:

Kadir ile beni, bir söyleşi için Özbek televizyonuna davet etmişlerdi. Bir araba gelip aldı bizi. Çok uyduruk kaydırık bir televizyon stüdyosuydu gittiğimiz yer. Bizim şimdiki
taşra televizyonları gibi bir şey.
Biz yan yana oturuyonız. Karşımızda sunucu. Önce bana Cengiz Aytmatov'u nasıl tanıdığımı, Selvi Boylum Al Yazmalım’ı niçin çektiğimi, filmin bu kadar güzel olma nedenlerini, senaryoyu nasıl kolhozdan bir nakliyat şirketine çevirdiğimizi sordu.
Sonra Kadir'e, İlyas rolündeki başanlı oyununu falan. Uzatmayalım, bir saatlik bir söyleşiydi bu. Böylece bizi, şimdiki adıyla tüm Türki Cumhuriyetleri tanımış oldu.

* * *

Fuaye dolmuş. Filmin başlama anonsu yapılınca biz de bu mütevazı,sempatik sinema salonuna girdik. En arka sırada Cengiz Aymatov ile yan yana oturuyoruz. Hikayede nasıl değişiklikler yaptığımızı anlatıyorum.
"Bakalım, görürüz şimdi." diyor.
Film başlamadan önce Oğuz Onaran Bey, Sinema Dairesi Başkanı olarak bir konuşma yapıyor. Bu fılrnin; Türkiye, Kırgızistan ve Sovyetler Birliği arasındaki ilişkilerde nasıl etkin bir rol oynadığından,sinemanın uluslararası ilişkilerin yanı sıra kültürel anlamda da insanlan birbirine yakınlaştırdığından söz ediyor.
Sonra, Cengiz çıkıp kısa bir esprili konuşma yapıyor.
"Filmi görelim, sonra konuşalım" diyor.
Gelip yanıma oturuyor. Heyecandan yerimde duramıyorum.
On beş dakika sonra ağlayarak çıkıyorum fuayeye. Bir daha da girmiyorum salona. Filmden sonrası için açık büfe hazırlamışlar.
Oturup başlıyorum içmeye. Sinirlerim yatışmak bilmiyor. Bir, bir daha derken fılm bitiyor.
Ben fuayenin ortasında heykel gibi duruyorum.
Cengiz bana doğru geliyor. Dilim tutulmuş sanki. Sadece ağzının içine bakıyorum Cengiz'in, ne diyecek diye.
Elini uzatıyor, elimi sıkıyor. Sonra bana sanlıyor. Kulağıma: "Ellerine sağlık Arif. Güzel film olmuş" diyor.

* * *

O yıl Maden ve Selvi Boylum Al Yazmalım' la gittiğim Antalya'dan Maden filmiyle yedi, Selvi Boylum Al Yazmalım filmiyle de üç ödül alarak döndüm. En İyi Film Ödülü de Maden’e verilmişti.
Maden' deki oyunlarıyla, En İyi Erkek Oyuncu Ödülü'nü Tarık Akan, En İyi Kadın Oyuncu Ödülü'nü de Hale Soygazi aldı. Meral Orhonsay da En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu Ödülü'nü kazandı. Film aynca uluslararası jürinin Birincilik Ödülü'nü de aldı.
Yine o yıl konan, En İyi Set Ekibi, En İyi Laboratuvar ödüllerini de Maden kazandı.



Selvi Boylum Al Yazmalım'laysa En İyi İkinci Film, Atıf Yılmaz'la En İyi Yönetmen ve Çetin Tunca'yla da En İyi Görüntü Yönetmeni ödüllerini aldık.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Zilli adıyla çıkan biranın sonucu: #EfesBoykot

1 fotoğraf 1az bilgi / Filiz Akın, Ayhan Işık, Vahi Öz, Öztürk Serengil KADIN BERBERİ

Adres: @AkpCocuklari / Feyzi Hepşenkal